pizza per a menjadors escolars

La versió saludable dels àpats preferits dels nens

Als menjadors escolars, ens encanta presentar receptes que agradin als nostres petits gurmets. Per això, ens em enfocat en tres plats estrelles.

Quan es tracta de despertar la gana dels nens, hi ha certs menjars que ells adoren i que els encanta repetir. Moltes vegades cal carregar-se d’enginy i imaginació per a aconseguir alimentar-los amb el que ells prefereixen i al mateix temps cobreixi els requeriments tant energètics com nutritius propis de la seva edat.

Per això a vegades és necessari posar-se una mica creatius per a millorar la dieta dels nens i al mateix temps deixar-los contents i complaguts, recreant una versió saludable d’aquests menjars que a ells els agraden.

1- Pizza, la gran estrella

Tots adorem la pizza i especialment els nens! És un menjar versàtil que serà ben rebut en tot moment, i encara que té mala fama, la veritat és que té tots els grups d’aliments en una ració pel que fa a proteïnes i carbohidrats; fins i tot vegetals i lactis.

RECEPTA VERSIÓ SALUDABLE:

Per als nens sempre és convenient donar-los una versió més saludable i nutritiva dels seus menjars, especialment dels que ells prefereixen. Per sort, la pizza és un d’aquests aliments de fàcil elaboració per compte propi. Cuinar-la és molt senzill i els ingredients són molt bàsics i accessibles. Una versió saludable de la pizza es pot aconseguir:

✓ Usant farina integral per a la massa

✓ Optant per salsa de tomàquet feta a casa -una font ideal de vitamina C

✓ Usant formatge tipus mozzarella fresc en quantitat moderada

✓ Substituint els embotits comercials per carn de pollastre o tonyina

✓ Afegint fruites com a pinya i vegetals com a blat de moro, pebrots, ceba, xampinyons, olives negres, alfàbrega i orenga; entre moltes altres opcions naturals i saludables

2- Brownies, el berenar irresistible

El principal ingredient del deliciós brownie és el cacau, un aliment saludable amb un alt valor energètic, propietats antioxidants, i una valuosa aportació en fibra, calci, fòsfor, carbohidrats, proteïnes, vitamines i minerals, que afavoreixen el desenvolupament físic i mental dels nens majors de dos anys, alhora que els provoca un efecte anímic plaent.

recepta saludable de brownie

RECEPTA VERSIÓ SALUDABLE:

Una versió més saludable de brownies es pot aconseguir substituint:

✓ La mantega per iogurt grec

✓ El sucre blanca per puré de dàtils

✓  El cacau en pols ensucrat per cacau pur en pols

✓ Farina tradicional de blat per farina de civada

3- Pollastre, el més versàtil

Els nens prefereixen el suau sabor del pollastre a les altres carn. Això és una bona notícia, perquè la carn d’au és més saludable i menys grassa, amb una gran font de proteïnes, vitamines del grup B i minerals com a calci, fòsfor, ferro, sodi i potassi, que afavoreixen el creixement infantil. El pollastre és molt versàtil en la cuina i amb ell es poden preparar moltes i variades receptes perquè els nens mengin a gust.

recepta saludable de pollastre

RECEPTA VERSIÓ SALUDABLE:

Una idea de recepta saludable amb pollastre, és preparar unes saboroses i nutritives hamburgueses crocants amb carn de pit de pollastre sense la pell, que té molt menys greix; només cal esmicolar el pollastre i amanir amb all, cebollí i julivert, salpebrar al gust, afegir-li un ou batut i pa ratllat per a donar-li consistència a les hamburgueses i posar-les a daurar en una paella amb una mica d’oli d’oliva fins que estiguin cruixents. Als nens els encantaran!

(fotos PXHere)