Archivos mensuales: julio 2018

llavors casals d'estiu i residències geriàtriques.

Les millors llavors per complementar la teva amanida

Consumir llavors, forma part d’una alimentació saludable. Durant l’estiu, preparem plats equilibrats, saludables i fàcils de realitzar per a casals d’estiu i residències geriàtriques.

Les amanides són una manera rica i pràctica d’obtenir els nutrients necessaris per a una vida saludable. La seva preparació és senzilla i cada dia apareixen noves combinacions i nous ingredients. A Roca González Càtering sovint servim plats apetitosos integrant diversos productes saludables per als casals d’estiu i les residències geriàtriques.

Una forma infal·lible de millorar les amanides i augmentar el seu potencial nutricional és servir-les amb llavors. Les llavors de lli, de carabassa i de gira-sol, per exemple, afegeixen un agradable sabor i una textura interessant mentre aporten proteïnes i greixos saludables.

Ja sigui remullades, torrades o triturades; existeixen moltes formes d’afegir llavors a una rica amanida d’estiu i aprofitar tots els seus beneficis.

Llavors de lli

Considerat un dels aliments més complets i beneficiosos pels seus avantatges nutricionals excepcionals, el lli té tres 3 característiques úniques: un alt contingut en àcids grassos Omega-3 que ajuden a reduir la pressió arterial i els nivells de glucosa en sang; els seus antioxidants naturals que potencien la salut cel·lular i eliminen agents cancerígens; i la seva aportació de fibra soluble tan important per al trànsit intestinal.

Llavors de carbassa

Les llavors de carabassa són una bona font de proteïnes, greixos saludables com els omegas 3 i 6, antioxidants, fibres, vitamines del complex B com el àcid fòlic, ferro, fòsfor, zinc i magnesi. Entre els seus principals beneficis destaca la seva gran aportació a la salut cardiovascular, el fetge i la pròstata, així com al sistema immunològic. A més, regula la insulina, alleuja els símptomes menopàusics i ajuda a aconseguir el tan anhelat “somni reparador”.

Llavors de gira-sol

Les “pipes” de gira-sol són riques en vitamines, minerals, proteïnes, i molts greixos saludables. També contenen fibra soluble i insoluble, ambdues importants per a la digestió i la prevenció de malalties. Les llavors de gira-sol milloren la circulació, redueixen el risc de patir problemes cardiovasculars, ajuden al bon funcionament intestinal, redueixen el cansament i la fatiga, i també són un magnífic complement per a dones embarassades i persones amb osteoporosis.

Recepta fàcil: Amanida del jardí amb mix de llavors

Recepta Amanida amb mix de llavors

  • Un carbassó petit
  • 80 gr de tomàquet cherry
  • 2 cullerades de nous trossejades
  • 3 cullerades d’un mix de llavors de lli, carabassa i gira-sol
  • Oli d’oliva verge extra
  • Vinagre d’arròs o poma
  • Sal i pebre

Preparació:

Tallar el carbassó en daus i els tomàquets en meitats, després els barregem amb una mica de vinagre, oli d’oliva, sal i pebre al gust i reservem. Torrem les llavors de lli, carabassa i gira-sol a la paella (sense greix ni oli) fins que es daurin. Agreguem les llavors i nous als vegetals al moment de servir-los.