Archivos mensuales: agosto 2017

beneficis del tomàquet

Per què és tan important consumir tomàquet?

A l’estiu, servim molts tomàquets als menjadors de les residències geriàtriques. Una fruita rica i amb molts beneficis.

Més que pel seu bon sabor i la seva versatilitat a la cuina, el tomàquet ha de ser un ingredient fonamental en la dieta pels seus incomptables beneficis i propietats, que ajuden al bon manteniment de la salut i el benestar físic. Ja siguin frescos, secs, com a sopa o salsa… t’expliquem per què tant el paladar com el cos es beneficien de menjar tomàquet en totes les seves formes.

Principals beneficis del tomàquet

–              Molts antioxidants, especialment licopè, que li dóna el seu color vermell. Aquesta substància té un important paper a l’hora de prevenir signes d’envelliment,  malalties com el càncer i també problemes cardíacs. Això ja revela la importància del tomàquet en els menjadors de les residències geriàtriques i menjadors escolars.

–              Ajuda a disminuir els nivells de colesterol sanguini, evitant problemes circulatoris i cardíacs.

–              Com moltes altres fruites i verdures, posseeix una gran quantitat de vitamines i minerals, tals com vitamina A, vitamina C i vitamina K (aquesta última és excel·lent per controlar el sagnat).

–              És molt recomanat per a persones hipertenses perquè té un alt contingut en potassi i molt baix contingut de sodi.

–              Millora la visió gràcies a la vitamina A.

–              S’ha comprovat que prevé el càncer de pulmó i pot fer front als efectes nocius del tabac, gràcies a dues substàncies anomenades àcid cumàric i àcid clorogènic que combaten els agents cancerígens.

Com és la millor manera de consumir-ho?

La millor forma de consumir tomàquet és cru, per poder beneficiar-se de totes les propietats. Per exemple es pot incloure en la seva forma crua en amanides fresques d’estiu o com a ingredient en algun entrepà lleuger. Per descomptat també es pot cuinar per fer riques sopes o purés, però és important no colar-ho ni llevar la pell per no eliminar-la fibra on estan la majoria dels beneficis.

Recepta de gaspatxo:

Recepta de gaspatxo per menjadors de residències geriàtriques

Ingredients

  • Tomàquet: 160gr
  • Pebrots: 30gr
  • Ceba: 30gr
  • All: 2gr (una dent)
  • Pa (opcional): 30gr
  • Sal, oli i pebre al gust.

Preparació:

Liquar tots els ingredients i els condiments. Si es decideix colar-ho, usar un colador fi i després deixar refredar com a mínim un parell d’hores en la nevera. Es pot servir amb una rodanxa de cogombre.

Si el tomàquet s’utilitza pelat (sense pell) no quedaran aquests trossos que de vegades no ens agrada en la preparació, però cal recordar que si es deixa la pell deixem més fibra!